Monday, May 16, 2011

HARI GURU SMKSTA 2011

16 Mei 2011 - Setelah menyanyikan lagu Negaraku, Perak Darul Ridzuan dan Perak Sentiasa Di Puncak Kecemerlangan, majlis sambutan Hari Guru yang diadakan di Dewan Besar dimulakan dengan bacaan doa oleh Sdra. Arif Mustaqim bin Mohamad. Perutusan Yang Berbahagia Datuk Abd. Ghafar bin Mahmud, Ketua Pengarah Pelajaran Malaysia telah disampaikan oleh Pn. Nurul 'Uyun binti Mohamed Nasari, Guru Kanan Kemanusiaan manakala perutusan Yang Amat Berhormat Tan Sri Dato' Haji Muhyiddin bin Mohd. Yassin, Timbalan Perdana Menteri merangkap Menteri Pelajaran Malaysia disampaikan oleh En. Ramli bin Sharif, Guru Kanan Sains. Majlis diteruskan dengan ucapan wakil pelajar oleh Sdra. Mohamad Mustakim bin Mohamad Zahidi, Ketua Pengawas Sekolah diikuti ucapan wakil ibu bapa oleh Tn. Hj. Mokhtar Lotfy bin Abd. Rahman, Yang Dipertua PIBG. Majlis dirasmikan oleh Yang Berusaha, Tn. Hj. Shamsuddin bin Md. Zainal Abidin, Pengetua SMKSTA. Selepas perasmian, semua guru menyanyikan lagu tema Hari Guru 2011, Guru Penjana Transformasi Pendidikan Negara dan lagu Guru Malaysia. Majlis perasmian ditamatkan dengan bacaan ikrar guru diketuai oleh pengetua dan memotong kek Hari Guru.
Persembahan Pelajar
Persembahan Guru
Ikrar Guru dan Lagu Guru Malaysia

Setelah berehat sambil menikmati jamuan dan bertukar-tukar hadiah, semua guru dan pelajar terlibat dalam pertandingan petanque, sepak raga ratus dan hiasan kreatif. Menjelang jam 12.00 tengah hari, semua pelajar meraikan semua guru dengan jamuan di kelas masing-masing.
Guru SMKSTA
Kek Hari Guru 2011

Majlis diserikan dengan persembahan dikir barat Hari Guru oleh pengawas sekolah lelaki dan persembahan Cikgu Hanif dan Cikgu Razif. Majlis ditamatkan dengan penyampaian hadiah kepada para pemenang pertandingan dan ucapan pengetua.

No comments:

Post a Comment